Trpasličí návěstidla AŽD

21.05.2016 08:39

Úkol zněl jasně: Doplnit návěstidla na klubovém kolejišti. Vzhledem k omezenému klubovému rozpočtu nebyla jiná možnost než výroba samodomo. V úvahu ještě přicházela leptaná návěstidla z produkce brněnských kolegů, ale osobně jsem si netroufl na pájení velmi drobných stupaček ke stožáru. Při studiu různých fotek padla volba na trpasličí provedení návěstidel a úpravu stávajících stožárových návěstidel dnes již neexistující firmy Hosam.

 
Začal jsem tedy trpaslíky. Použil jsem 3mm LED, které jsou sice krapet nemodelové svými rozměry, zato jejich svit jde velmi dobře vidět, což je divácky atraktivní. Rozměrově jsem vycházel ze zmiňovaných návěstidel Hosam, která jsou rovněž osazena 3mm LED. Po několika pokusech jsem dospěl k použití plastové destičky a papírových stínítek. 
 
 
Návěstidlo osazené na klubovém kolejišti, na této koleji používáme pouze dva návěstní znaky - stůj / 40 a volno
 
V naprosto stejném duchu se pak nesou trpaslíci pro posun