Levná varianta vozu Faccpps pro nenáročné

24.06.2014 21:26

Ani nevím jak, vyskytl se u mě tento typický zástupce amerických vozů "grain hopper", čili výsypný vůz na obilí. 

 

 Jedná se o výrobek firmy Mehano číslo 29819. Je soušátstí jednoho z hračkových setů této firmy.  Samotný je k sehnání na Aukru či Modelbazaru.

 

Vůz mi dlouho ležel doma, protože jsem nevěděl co s ním, na téma (nejen) povrchových dolů nepoužitelný. Zlom nastal, když jsem během výkonu zaměstnání (byť nešikovně) odchytil tuto variantu vozu Faccpps. Povětšinou je známé žluté zbarvení firmy TSS. Model tohoto vozu je pro mne však velmi nákladný, okolo 1100,- Kč. Vlastnoruční stavba tohoto vozu je sice proveditelná, avšak ne zrovna jednoduchá.

 

Přestože jsou to vozy poměrně odlišné, pořád jsou to vozy výsypné a tvarově velmi podobné na podvozcích Diamond, rozhodl jsem se pro snadnou úpravu, která by alespoň vzdáleně připomínala vůz Faccpps.

Nemám bohužel nafocen celý postup, ale to nejdůležitější je zdokumentováno. Celý model se skláda z celkem pěti konstrukčních částí. Díl kastle s ložným prostorem, dva dílky na krajích s náznakem vzduchotechniky, rám a podvozky. Celý model drží pohromadě pomocí čtyř oček na bocích vozu. Po jejich uvolnění, se oddělí kastle od rámu, z ní vypadnou zmíněné dva segmenty se vzduchotechnikou a dva plíšky coby balast. Podvozky jdou z rámu velmi snadno vycvaknout. Vůz je rozložen, můžeme se pustit do díla.

Kastli jsem fouknul obyčejnou základní barvou ve spreji. Dobře jsou patrná očka držící model pohromadě.

 

 

Největším zásahem do vozu je doplnění čelníků z plastové destičky a trubek nárazníků (elektrikářské dutinky průměr cca 2mm) Nejedná se o nic složitého jak vidno

 

Trošku jsem si pohrál i s podvozky - natření obručí

 

Nastříkaná kastle a elementy se vzduchotechnikou. Barvu jsem použil Humbrol  113 MATT, alternativou může být Agama 41M. Nástřik doporučuji provést v těchto etapách: Položit na bok a natříkat vnitřní stranu konstrukcí, poté ložnou plochu a nakonec zvenku.

Pozn.: Pro žlutou variantu lze použít např barvu Tamiya XF3 (uvádím odstíny ze svých zásob)

Osazený a nastříkaný čelník. Použita černá barva ve spreji.

 

A toto už je téměř finální podoba modelu. Chybí pouze loga vlastníka a další popisky a časem přijde imitace nákladu (štěrk)