Sggmrss a ne zcela úspěšná úprava středového kloubu

04.06.2016 20:42

Pokus o další vylepšení tolik žádaného vozu, navzdory tomu, jak všechno vypadalo dobře, se však ne zcela snaha setkala s úspěchem.

 

Vše začalo dvěma myšlenkami: 1) jak spojit sekce rozebiratelně 2) jak vylepšit zakrytování středního podvozku

 

Zatímco robiratelné spojení bylo vyřešeno velmi rychle, tak krycí plech mi zabral něco déle, ale řešení se také ukázalo být snadné. Místo jednoho velkého plechu jako na tomto voze 

udělat dva cca poloviční, které kryjí mezeru mezi podvozky a zároveň se překrývají navzájem

S výsledkem jsem byl spokojen, zkoušky na kolejišti KŽM Most také dopadly dobře, problém se však vyskytl když vůz vjel do klopeného oblouku na kolejišti KŽM Sokolov. V momentě, kdy jedna sekce již byla v oblouku a začala se naklánět a druhá sekce byla ještě na rovině, došlo ke vzálemnému zřížení sekcí, spodní "plech" se zapřel o čelo protější sekce a střední podvozek vykolejil. Na přání příjemce vozu jsem se tedy vrátil k původnímu řešení, které není tolik oku lahodící, zato však provozně spolehlivé. Krok zpět, zato správným směrem.